Tabăra de creaţie

PARTENERI MEDIA













Parteneri
PARTENERI

USR-Fil.Iaşi



Biblioteca Judeţeană “Gheorghe Asachi” Iaşi


Asociaţia Literară „Păstorel”


Editura PIM



Complexul Muzeal "Moldova" Iaşi








Ultimele subiecte
web trafic

universulprieteniei.org trafic.ro

===========================
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata


Suntem ceea ce gandim!!!

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Dum Apr 17, 2011 5:19 am

Cele 28 de Legi Universale ale Succesului

1. Legea dragostei. Iubeste pe toata lumea ca pe tine insuti. Toate celelalte legi i se subordoneaza acesteia si nu intra in contradictie cu ea. Este o regula biblica. Se aplica la tot ceea ce facem ca indivizi, familii, oameni de afaceri, organizatii, tari. Are o bogatie/valoare universala.

2. Legea cauza-efect. Exista o ordine universala. Nimic nu este accidental. Totul se intampla cu un motiv. Pentru fiecare efect exista o cauza sau un set de cauze.

3. Legea gandirii. Gandurile se materializeaza. Noi devenim ceea ce gandim.

4. Legea echivalentei mintale. Pentru a avea succes intr-un domeniu, trebuie sa avem o imagine clara a acelui succes in mintea noatra, o imagine mintala a ideii noastre de succes, o viziune.

5. Legea corespondentei. Viata noastra exterioara este o oglinda a celei interioare. Exista o corespondenta directa intre experientele si gandurile noastre pe de o parte si atitudinea noastra, pe de alta parte.

6. Legea credintei. Orice credem cu adevarat devine realitate (inclusiv credinta noastra ca meritam succesul).

7. Legea valorii. Ceea ce credem si apreciem cu adevarat se reflecta in ceea ce facem, chiar daca poate cuvintele noastre sugereaza altceva.

8. Legea motivatiei. Tot ceea ce facem este declansat de dorintele noastre interioare, nevoi si instincte, multe dintre ele venind din subconstient.

9. Legea activitatii subconstiente. Subconstientul nostru ne avertizeaza despre lucrurile din jur, in concordanta cu dorintele si grijile noastre cele mai puternice.

10. Legea asteptarilor. Ceea ce preconizam cu incredere ca se va intampla (ceea ce ne asteptam sa se intample), chiar se va materializa.

11. Legea concentrarii. Indiferent asupra a ce ne concentram si ne gandim in mod repetat, devine din ce in ce mai mult o parte a vietii noastre interioare.

12. Legea obisnuintei. Aproape tot ce facem este automat, rodul unui obicei. Obisnuintele care ne indeparteaza de telurile noastre trebuie schimbate.

13. Legea atractiei. Suntem cu totii niste magneti vii. Atragem oameni, intamplari si imprejurari care se armonizeaza cu gandurile noastre dominante.

14. Legea alegerii. Suntem liberi sa alegem ceea ce gandim si in consecinta suntem liberi sa alegem toate celelelte parti ale vietii noastre.

15. Legea optimismului. O atitudine mentala pozitiva ce merge mana in mana cu succesul si fericirea. Optimismul ne face placuti si vioi, mai susceptibili de a reusi.

16. Legea schimbarii. Totul se schimba, nimic nu este fix. Daca nu profitam de schimbare, vom deveni victimele ei.

17. Legea controlului. Avem o parere buna despre noi insine atunci cand simtim ca ne controlam propria viata.

18. Legea responsabilitatii. Suntem pe deplin responsabili de ceea ce suntem, ceea ce avem, ceea ce devenim, si tot ceea ce reusim.

19. Legea compensatiei. In masura in care contribuim sau investim, vom si obtine ceva. Intotdeauna vom fi recompensati pe deplin pentru ceea ce facem.

20. Legea serviciilor. Recompensa noastra va fi direct proportionala cu valoarea serviciilor aduse celorlalti (sau, cum se spune, fii un stapan cu inima unui servitor).

21. Legea efortului aplicat. Toate lucrurile sunt sensibile la efort. De fapt, cu cat muncim mai mult, cu atat devenim mai "norocosi".

22. Legea supra-compensatiei. Trebuie ca intotdeauna sa "investim" mai mult decat obtinem; altfel nu vom obtine niciodata mai mult decat avem in acest moment. Trebuie sa facem mai mult pentru ceea ce suntem "platiti" pentru ca in timp sa fim rasplatiti cu mai mult pentru ceea ce facem. Principiul "ofera mai intai pentru a primi mai tarziu".

23. Legea "pregatirii" . Performanta vine in urma unei pregatiri intense. Adevaratii profesionisti investesc mai mult timp decat altii in pregatire.

24. Legea eficientei fortate. Pe masura ce actionam devenim mai eficienti. Niciodata nu avem timp sa le facem pe toate, dar avem suficient timp sa facem lucrurile cu adevarat importante.

25. Legea deciziei. Orice salt inainte isi are radacina intr-o decizie hotarata de a actiona. Si daca o facem cu indrazneala, vom avea de partea noastra un sprijin nebanuit/neasteptat .

26. Legea creativitatii. Orice progres incepe cu o idee in mintea cuiva. Tot ceea ce mintea noastra poate concepe si crede cu adevarat, poate sa si obtina.

27. Legea flexibilitatii. Ai sanse mai mari de reusita daca stii clar ce vrei sa obtii dar ramai flexibil in privinta felului in care vei actiona. Inflexibilitatea te poate face sa ratezi oportunitati.

28. Legea perseverentei. Abilitatea noastra de a persevera, in ciuda obstacolelor si a dezamagirilor, denota incredere in noi insine. Perseverenta este "o calitate de fier" in drumul spre succes.
avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Dum Apr 24, 2011 8:31 am

Un citat din cartea Elenei Olariu ce va fi lansata in luna mai si care mie mi se pare de o finete covarsitoare.

"Să nu te crezi însă şi puternic!
Cel puternic este Lumina ce ţi-a frânt întâi aripile – şi aşa firave – ca renăscând apoi,să dăinuie preamărind-o…
… a accepta înfrângerea nu este egal cu a te sinucide; puterea tăcerii într-o aglomerare, mai bine este observată decât răguşeala vocii şi gesticulaţia mâinilor, ce vor să spună şi ele prin mimică, două, trei vorbe...
Preţul acestei tăceri este dur dar şi plăcut, tu devenind pentru unii, prieten tainic...
Priveşte omul şi călătoreşte cu el, citindu-l.... Vei vedea, tu înfrânt cândva, că semenul tău este frânt sufleteşte, mort dacă vrei, de lăcomia cu care priveşte, gesticulează, acaparează prin vorbă, vorbă deşartă...
Atunci, mai mult ca oricând, orizontul luminii tale lăuntrice, va fi aproape, foarte aproape de ei, încercând să-i îmblânzeşti..., încercând să-i aduci pe linia de plutire, să devină iarăşi oameni, oameni mari cu suflet de copil...
... a accepta înfrângerea, de fapt ai învins-o, trupurilor moarte, reînviindu-le sufletul..."


25 martie, 2003
ESOTERISM.RO


Ultima editare efectuata de catre Marioara Visan in Dum Iun 12, 2011 2:24 am, editata de 1 ori
avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Dum Iun 12, 2011 2:23 am

Fragmente din Conversatii cu Dumnezeu





"Fii o lumina asupra omenirii si nu ii face rau. Incearca sa construiesti, nu sa distrugi. Cum? Prin exemplul tau luminos. Cauta numai bunatatea. Vorbeste numai in adevar. Actioneaza numai in dragoste. Traieste Legea Iubirii acum si mereu. Da totul, nu pretinde nimic. Evita tot ce e nedemn. Nu accepta inacceptabilul. Fa din fiecare moment al vietii tale o revarsare de iubire.


Foloseste fiecare clipa ca sa gandesti gandul cel mai inalt, sa spui cuvantul cel mai inalt, sa faci fapta cea mai inalta. Adu pace pe pamant, aducand pace celor a caror viata o atingi.


Imbratiseaza fiecare imprejurare, insuseste-ti fiecare vina, impartaseste fiecare bucurie, contempla fiecare mister, pune-te in pielea fiecaruia, iarta orice jignire, vindeca fiecare inima, respecta adevarul fiecărei persoane, iubeste Dumnezeul fiecarei persoane, protejeaza drepturile fiecarei persoane, pastreaza intacta demnitatea fiecarei persoane, promoveaza interesele fiecarei persoane, ingrijeste-te de nevoile fiecarei persoane, accepta ca fiecare persoana este sfanta, scoate in evidenta cele mai mari daruri ale unei persoane.



Fii un exemplu viu, insufletit, al celui mai inalt Adevar care salasluieste in tine.


Vorbeste despre tine cu smerenie, ca nu cumva cel mai inalt adevar al tau sa fie interpretat in mod gresit, ca o laudarosenie.


Vorbeste bland, ca nu cumva sa se creada ca incerci doar sa captezi atentia.

Vorbeste cu bunatate, pentru ca toti sa poata cunoaste dragostea.

Vorbeste deschis, ca nu cumva sa se creada ca ai ceva de ascuns.

Vorbeste sincer, ca sa nu fii inteles gresit.

Vorbeste adesea, astfel incat cuvantul tau sa nu fie uitat.

Vorbeste cu respect, ca nimeni să nu fie jignit.

Vorbeste cu dragoste, astfel incat fiecare silaba sa vindece.



Fa din viata ta un dar! Aminteste-ti mereu că tu esti darul! Fii un dar pentru oricine care-ti intră in viata si pentru oricine in a carui viata intri. Fii atent: sa nu intri în viata altuia, daca nu poti sa fii un dar. (Tu poti fi intotdeauna un dar, pentru ca intotdeauna esti un dar - desi uneori nu iti dai voie să stii acest lucru).


Cand cineva intra pe neasteptate in viata ta, afla ce dar trebuie sa primeasca acea persoana de la tine. De ce altceva crezi ca vine cineva la tine? Fiecare persoana care a venit vreodata la tine a venit sa primeasca un dar.


Primindu-l, el iti dă tie un dar – darul de a trai experienta si implinirea lui Cine Esti.

Cand vezi acest adevar simplu, cand il întelegi, vezi cel mai mare adevar dintre toate!"



Neale Donald Walsch – Conversatii cu Dumnezeu

ESOTERISM.RO
avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Anca Acatrinei la data de Dum Iun 12, 2011 3:57 am

multumim,draga mea doamna. Razz
avatar
Anca Acatrinei

Mesaje : 314
Data de inscriere : 06/04/2011
Varsta : 40
Localizare : Iasi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Lun Iun 13, 2011 2:32 am

Suntem ce gandim

De bine stau si socotesc
Nu poti a sti ce eu gandesc
Chiar si atunci cand te doresc
Din ochi,siret privirea-ti ocolesc
Si fariseul care zace in mine
Doar rele crede ca ai in tine
Si jur pe tot,ca te iubesc
Pana obtin ce imi doresc
Incalec calul si plec iute
O vorba am“iubeste omule si du-te”
avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Lun Iun 13, 2011 10:24 am

Personalitate

11. Nu-ti compara viata cu a celorlalti. N-ai nici o idee cum poate fi viata lor.
12. Evita gandurile negative, sau lucrurile pe care nu le poti controla. Investeste mai degraba energia in momentul prezent.
13. Nu face prea mult. Cunoaste-ti limitele.
14. Nu-ti pierde pretioasa ta energie in discutii fara rost.
15. Viseaza mai des cu ochii deschisi.
16. Invidia este o pierdere de timp. Tu ai deja tot ceea ce iti trebuie.
17. Uita problemele din trecut. Nu rememora celorlalti erorile trecutului. Asta o sa ruineze fericirea din prezent.
18. Viata este prea scurta pentru a o risipi detestand.
19. Impaca-te cu trecutul tau ca sa nu-ti ruineze prezentul.
20. Nimeni nu are grija de fericirea ta, decat tu insati.
21. Fii constient ca viata este o scoala si ca tu esti aici pentru a invata. Problemele fac pur si simplu parte din curriculum-ul tau, ele apar si dispar ca ora de algebra, dar lectiile pe care le vei invata sunt pentru toata viata.
22. Surade si razi cat mai des posibil.
23. Nu trebuie sa castigi fiecare cearta. Accepta sa fii in dezacord.

_________________

avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Sam Aug 13, 2011 10:42 pm

Lecţia copilului de nouă ani
Sunt profund impresionat de felul în care japonezii se vad pe ei înşişi şi cum îi vedeau pe alţii. Am istorii să spun despre spiritul lor de sacrificiu, respectul religios faţă de instituţiile statului, lipsa totală de aroganţă a persoanelor, puterea cutumei asupra vieţii individuale şi colective. Pentru cineva care venea dintr-o societate barbar de individualistă, fără cel mai mic respect faţă de stat, în care autopromovarea şi aroganţa sunt valori supreme şi unde regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, contactul cu lumea japoneză nu putea fi decât crucial. Nu pot să-l uit pe un vecin, despre care am aflat mai târziu că avea sute de magazine de-a lungul şi de-a latul Japoniei, care m-a instruit cu răbdare despre utilizarea sacilor de deşeuri de diferite culori. În bucătărie aveam un aparat care compacta gunoiul, dar trebuia să-l sortezi mai întâi: plasticul separat de metal, hârtia separat de textile, sticlă şi reziduurile organice. După ce le sortai, le compactai şi le puneai în pungi colorate diferit. O dată pe săptămână se ridica gunoiul deja separat şi compactat, iar această muncă era văzută de vecinii mei drept o obligaţie patriotică. Îmi explicau toţi, cu aceleaşi cuvinte şi acelaşi ton, că Japonia nu are nici un fel de resurse naturale, deci trebuie să folosească fiecare petic de hârtie, fiecare bucăţică de metal sau lemn. Mă uimeau modestia cronică a oamenilor şi duritatea neînduplecată cu care îşi respectau cuvântul dat. M-am întors cu impresia că Japonia are o faţă la exterior şi cu totul alta la interior. O ţară cu o economie relativ deschisă şi o societate închisă, în care valorile supreme ale colectivismului sunt organice. Mult timp am folosit o expresie care a fost titlu de carte: „the country where the communism really works – ţara în care comunismul într-adevăr dă rezultate“. Din această experienţă am rămas şi cu obiceiul de a citi presa japoneză de limbă engleză – poate cea mai neutră, mai obiectivă şi mai completă presă din lume. În zilele din urmă, urmărind tripla tragedie, cutremur, tsunami şi accident nuclear, am dat peste un text exemplar. Este vorba de scrisoarea unui poliţist japonez, emigrant din Vietnam, care lucrează în zona reactoarelor Fukushima. Acest poliţist îi scrie unui prieten rămas în Vietnam despre ce vede în zilele şi nopţile groazei. Japonia are cea mai îmbătrânită populaţie din lume şi, în ciuda reticenţei majore faţă de străini, a început să angajeze emigranţi în special în funcţiile publice: poliţişti, funcţionari, pompieri. Poliţistul de origine vietnameză face o comparaţie subtilă între comportamentul populaţiei din Vietnam (vă reamintesc, Vietnam este republică socialistă, ca şi China, deci are un singur partid, cel comunist) şi populaţia japoneză. Relatează admirativ un episod prin care ambasada americană trimite de urgenţă un elicopter să ridice o singură persoană de origine americană rătăcită prin zonă. Dar esenţa scrisorii este povestea copilului de nouă ani.
Poliţistul este trimis să împartă alimente şi apă într-o şcoală din zona triplu calamitată. Coadă disciplinată, fără incidente. Poliţistul observă la capătul cozii un băieţel slăbuţ, îmbrăcat cu un tricou, deşi afară era frig. Se duce la băiat, îi dă jacheta lui de poliţist să se mai încălzească şi apoi îl întreabă unde îi sunt părinţii. „Eram la şcoală, a început cutremurul, am ieşit pe balcon şi l-am văzut pe tata venind să mă ia cu maşina. Apoi a venit tsunami şi l-a luat. Nu l-am mai găsit“. Dar mama? „Noi aveam o casă aproape de plajă. Casa şi tot oraşul nu mai sunt. Le-a luat valul. Nu cred că mama şi sora mea mai trăiesc“. Tulburat, poliţistul imigrant îi face cadou pachetul lui de alimente, spunându-i că va dura mult până va ajunge la punctul de distribuţie, coada fiind mare. Copilul ia pachetul, dar nu-l deschide. Se duce la locul unde se făcea distribuţia şi pune pachetul printre cele care urma să fie împărţite. Şi se întoarce la locul lui, la coadă. Îl vede pe poliţist contrariat şi-i spune: „Sunt oameni cărora le e foame. L-am pus acolo, astfel fiecare va primi o parte egală. Îmi vine şi mie rândul“.
Iar poliţistul japonez de origine vietnameză îşi termină scrisoarea cu citarea unui filosof asiatic, care spunea că dacă Marx s-ar întoarce între cei vii, ar vedea că numai în Japonia comunismul este posibil. Nu cred că vom întâlni această scrisoare în presa vestică sau românească. Cea românească este preocupată de divorţul unui bogătaş bătrân de o demimondenă, iar cea occidentală discută la infinit dacă un dezaxat care îşi bombardează propriii cetăţeni cu avioane cumpărate din banii lor trebuie sau nu să fie sancţionat politic sau militar. Japonia se va reface integral după acest lanţ de catastrofe. Are cu cine.
avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Universul prieteniei..Universul iubirii

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Joi Oct 06, 2011 3:20 am



Ultima editare efectuata de catre PETRESCU DAN in Joi Oct 06, 2011 4:51 am, editata de 1 ori (Motiv : Ghici!!!)
avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Sam Oct 15, 2011 10:17 am

In alta ordine de idei...in democratie trebuie sa te supui majoritatii...Asa ca nu voi mai apare e forum....si nu ma supar daca voi fi blocat
La revedere prieteni!!
avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Sam Oct 15, 2011 5:07 pm

Iubirea va inconjoara, ea este peste tot in jurul vostru, patrunzand totul in Univers. Voi sunteţi iubire, iubirea este voi si sunteti intotdeauna in iubire. Aceasta nu este iubirea emotionala pe care ego-ul o cauta,care are nevoie de o reamintire constanta ca este vrednic de iubire. Aceasta este octava cea mai inalta a iubirii, iubirea care este si poate fi simţita doar in chakra cea mai inalta, inima, iubirea care vindeca si nu are nevoie de vindecare, iubirea care iubeste si care nu are nevoie de iubire, iubirea care este vesela, dar care nu are nevoie de veselie. Este iubirea in care ca aflati intotdeauna,indiferent care sunt situatiile sau circumstantele voastre, va inconjoara in fiecare moment deoarece este structura Universului.


Aceasta iubire nu implica parteneri, relaţii sau emoţii ce le inconjoara. Ceea ce experientati ca iubire in aceste situaţii este o reflectare a nevoii voastre de validare a iubirii spirituale in planul material. Cautaţi iubirea din ego si ignorati iubirea care este in jurul vostru, deoarece nu aveţi o alta persoana in viaţa voastra, care sa va reflecte iubirea. in calatoria umana pentru iubire, stiţi ca aveţi iubire si sunteti iubiti atunci cand altcineva va iubeste. in calatoria spirituala a iubirii, stiţi ca sunteţi iubit,pentru ca voi sunteti iubire,iubirea este peste tot in jurul vostru si voi sunteti mereu in energia iubirii.


A fi iubit si a fi in iubire sunt diferite aspecte ale acestui principiu. Stare de a fi in iubire este modul in care recunoasteţi ca sunteţi mereu in energia iubirii. Exista doua aspecte de a fi in iubire, unul este spiritual si are la baza energia, celalalt este material si este emoţional. A fi in iubirea din spiritul vostru cere pur si simplu sa recunoasteţi iubirea care este in jurul vostru, din aceasta iubire proveniti voi, si este in voi, ca lumina voastra divina. A fi in iubirea din ego inseamna ca lumea trebuie sa dovedeasca ca sunteti iubit, fie ca asta inseamna a avea o relaţie de iubire, a fi iubit de prieteni si de familie, sau de a fi evaluat si apreciat pentru cine sunteti si pentru ceea ce faceti. Toate acestea impartasesc o singura caracteristica, ele fac parte din lumea voastra exterioara si tot ce pot face este sa oglindeasca starea voastra interioara de a fi in iubire inapoi la voi.


Cand va uitaţi la lumea exterioara pentru a valida nevoile voastre interioare,sunteti adesea nemultumiti de rezultate, deoarece realitatea exterioara nu poate fi mai mult decat fiinţa launtrica. Ceea ce sunteţi pe interior, este intotdeauna reflectat in realitatea voastra, in oameni si situaţii care fac parte din calatoria voastra interioara. A infrunta lumea in fiecare zi, stiind ca sunteti iubire si a fi intotdeauna in iubire , creeaza rezonanţa, care va permite iubirii sa se desfasoare pentru voi, in fiecare relatie, cu fiecare etapa a calatoriei. A fi iubire inseamna a cunoaste iubirea; a fi in iubire inseamna a avea iubire si a trai in prezenţa si confortul iubirii neconditionate inseamna a cunoaste raiul pe pamant.
sursa ESOTERISM.RO www.urielheals.com

_________________

avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Dum Oct 16, 2011 1:50 am


Gandire pozitiva - tehnici inspirate de la Sfantul Munte

O MINUNE IN 16 ZILE


Tehnici si exercitii de gandire pozitiva inspirate de la Sfantul Munte

Cum puteti avea o zi perfecta:


Ziua are patru " incheieturi ". Incarcarea energetica si invocarea bunei sorti are un efect mai puternic atunci cand sunt practicate la aceste " incheieturi ", sau schimbari de lumini.
Schimbarile de lumini: - dimineata - amiaza - seara - miezul noptii
" Foloseste bine rasaritul si asfintitul, oprindu-te atunci din orice lucru si lasand mintea in stare de mare curatenie cateva minute "
Ziua perfecta o vei croi cu gandul, dimineata. Repeta mental de trei ori: " ziua aceasta este un dar de la Dumnezeu, sa o primesc ca atare ".
Dimineata, la sculare, ridica-te din pat lent, dar ferm. Evita gesturile bruste pentru a obisnui inima cu ritmul diurn. Spala-te pana la brau. dar cu apa putina. Purifica limba. Dupa spalare fa urmatorul exercitiu: " tinand mainile impreunate, cu palmele ca pentru rugaciune, expira lung, purificator; inspira apoi in voie, desfacand larg mainile si simtind ca te umpli cu lumina alba - lumina Christica ".
Sa incepi aceste exercitii numai intr-o zi de sarbatoare. Cu fata spre rasarit, spune mental, de doua ori: " Este o zi buna ". Norocul are forma gandului.

Ziua intai.

Invata sa te trezesti, invata sa mananci.
Ziua perfecta se sprijina pe doi piloni: - gandul pozitiv; - mancarea potrivita ( cu lucrul tau).
Regula este: " invata sa te trezesti, invata sa mananci ".
Dimineata, dupa purificarea limbii, bea un pahar cu apa: apa nu trebuie sa fie rece, ci la temperatura camerei. Niciodata de la frigider ! Poti pune, in paharul cu apa, o lingurita de miere.
La trezire sa-ti spui : " Este o zi fasta " !.
Fiecare zi are un simbol si un stapan care-ti sunt releuri spre tarie.
Sarbatorile sunt repere ale salvarii.
Astazi este ziua puterii tale in lume. Si asupra lumii. Cand deschizi ochii, atrage binele si creaza imprejurari favorabile tie.Precizeaza-ti scopul,
Si scopul va veni singur spre tine. Dar ai grija sa-l formulezi precis, cu ochii deschisi si cu mintea senina.
La mancare, evita doua greseli si anume: abundenta si intunecimea hranei. Sa nu mananci niciodata peste trebuintele corpului. Nu manca intre mese.

Ziua a doua.

Gandeste-te ca painea este mai mult decat paine.
Coreleaza mancarea cu o atitudine mentala pozitiva.
Profita de momentul mesei, cand corpul este ascultator, si ajuta-l sa traiasca mai sus de nivelul biologic.
Cand ai intalniri importante, daca vrei sa invingi mananca foarte putin. Daca ai sedinte sau treburi pe la parlament sau primarie, dimineata nu te imbuiba cu prea multa mancare.
Cantitatea de mancare pentru o masa apreciaz-o astfel: " maxim cat ar intra in soseta piciorului tau, pana la glezna ".
Tot ce depaseste aceasta masura, strica la supletea mintii.
Te asezi la masa pentru a lua micul dejun. Corpul tau este stabil.
Alungi grijile, preocuparile. Te linistesti. Nu citesti ziarele. Inainte de a incepe mancatul iti spui mental : " Painea este mai mult decat paine ".
Repeta de trei ori, adica timp de douasprezece secunde, cu ochii deschisi, dar privind launtric. traieste intens si linistit continutul urmatoarei fraze: " Nu cauta sensurile, ci doar trairea - o stare de recunostiinta ".
Mai gandeste-te ca painea nu este aliment, ci medicamemnt. Asa se face trecerea de la mancat ca act biologic la actul constient si spiritual.
Aceasta constientizare te predispune la mobilitatea mentala de care ai nevoie in aceasta zi. Asocierea intre un act biologic si o gandire divina conduce la " euharistie ". Saltul de la grosier la subtil, de la simturi la spirit.

Ziua a treia.

Spune mental: " Am doar trei trebuinte ".
O zi prielnica pentru reducerea trebuintelor!. Omul scindat are 1001 de trebuinte si traieste in continua agitare si stres. Tabloul real al trebuintelor umane este in numar de 36. Omul perfect echilibrat are 18 trebuinte. Omul optimizat are doar 9. Inafara de acestea, mai sunt doua categorii : inteleptul si bogatul. Ei au doar trei trebuinte. Iar eliberatul are zero trebuinte.
Dimineata, la rasarit, stai pe scaun ; coloana trebuie sa fie dreapta, mainile pe genunchi cu palmele orientate, fie in sus, fie in jos - cum te simti mai comod. Ferm si destins. Ochii deschisi, dar privind launtric.
Spune mental: " Am doar trei trebuinte ".
Repeta aceasta de sase ori. Bate la usa subconstientului si ti se va intredeschide doi milimetri. Respira profund, expirand mai lung decat ai inspirat, apoi repeta iarasi de sase ori: " Am doar trei trebuinte ". Apoi ramai douasprezece secunde cu mintea complet libera, transparenta.
Spun douasprezece secunde pentru ca este o unitate temporara tainica. Nu-i nevoie sa te uiti la ceas. Poate fi si mai mult dar sa nu fie mai putin de atat. La sfarsit respira lung - va rezulta o liniste buna. Nu te preocupa ce nume au aceste trei trebuinte, dimineata si ori de cate ori constati asaltul miilor de trebuinte care vor sa-ti clatine puterea !.

Ziua a patra.

Autocontrolul expresiei fetei ca depasire a hipnozei spontane.
" Lumea este o oglinda si-ti restituie chipul pa care i-l arati ", zicea un intelept.
Daca ii arati chip posomarit, iti restituie esecuri, daca ii arati chip senin, iti restituie seninatate si realizare.
La iesirea din casa, coborirea in strada, controleaza-ti expresia fetei. "
Sa nu aiba nici o urma de inmormantare.
Oricate griji si preocupari ai intre peretii casei, pe strada descreteste-ti fruntea si construieste-ti un chip senin, destins.
Chipul tau programeaza lumea cu nuante afective. Tu esti un programator inconstient al lumii. Mereu functioneaza intre tine si altii o hipnoza spontana, nestiuta, dar puternica. Oamenii se sugestioneaza tacit prin chip, atitudine, culori, asteptari.
Aminteste-ti azi, de doua ori, exercitiul zilei; cand te vei afla intre oameni, sa-ti controlezi atent seninatatea fetei. Destindere si seninatate.
Sa-ti spui: " Chipul meu senin imbunatateste aura corpului meu si a celor pe langa care trec ".
Un om imbunatatit are efect pozitiv, prin simpla lui prezenta, asupra a 100 de oameni.
Pe strada, in metrou, in tramvai, la birou, toti vor primi de la tine, fara sa stie, un program pozitiv. Tu insuti vei resimti pozitiv reflexia acestui program, caci lumea este o oglinda.

Ziua a cincea.

Nu te enerva ca doi si cu doi fac patru.
Iata un test pentru a verifica starea nervilor unui om. Intreaba-l cat fac doi si cu doi
Un nevrotic iti va raspunde : " doi si cu doi fac patru, dar chestia asta ma enerveaza teribil ".
Asadar, nu te enerva ca doi si cu doi fac patru, nu te enerva ca lumea este cum este, ca strambul este prea stramb. Nu fi manios.
Mania este mare consumatoare de energie.
Pastreaza-ti calmul si vei ramane puternic intr-o lume neispravita inca, intr-o tara care trece prin experienta junglei.
Miercurea este considerata cea mai buna zi a saptamanii, si asta pentru ca este ziua obstacolelor. In traditia noastra, Sfanta Miercuri este cea care pune obstacole pentru a-ti stimula duhul treziei, si tot ea ridica obstacolele…
Ceea ce ti se pare o infrangere, nu-i decat o fata a ascezei. Iar cele obtinute fara asceza se sting repede.
Nu te mania ca exista obstacole.. Mania " perforeaza " si strica acel invelis nevazut, acea compunere de campuri de energii care protejeaza corpul vostru.
Exista boli grave din manie si exista vindecari miraculoase prin " isihia " ( practica linistii launtrice ).
Nu te mania pe Balcani si pe balcanici, ci deschide ochii. Nu exista dusmani, ci doar victime ale propriei lor dizarmonii.
Daca intelegi aceasta, mintea iti va inspira solutii optime in orice situatie.

Ziua a sasea.

Trei solutii pentru combaterea stresului.
Motivul stresului este launtric, nu exterior. Stresul nu este o infrangere obiectiva ci o autoinfrangere.
La serviciu, te streseaza ritmul muncii si lipsa de timp. Japonezii, care lucreaza 72 de ore pe saptamana, nu sunt deloc stresati. Balcanicii lucreaza 44 de ore pe saptamana, dar adesea se plang de stres.
Combati stresul anuland sau dizolvand doua conflicte : conflictul cu Munca si conflictul cu Timpul. Munca te streseaza cand o faci in sila.
Practica optimizarii ne indeamna sa privim munca ca pe o slujire a semenului. Asta este foarte greu intr-un sistem degradat si corupt.
E greu sa-l slujesti pe cel care te jefuieste. Dar daca reusesti asta, vei diminua nu jaful ci nevroza.
Conflictul cu Timpul este in realitate un conflict cu tine insuti. Impresia de lipsa de timp provine intotdeauna din lipsa de bucurie si eficienta. Gaseste multumirea si astfel vei gasi timpul.
Primul pas: Stopeaza gandirea negativa - daca nu definitiv, macar un minut la fiecare douasprezece minute.
Al doilea pas: Educa-ti gandirea pozitiva; schimba-l pe " imposibil " cu " posibil ". Caci reusita este o parere transformata in decizie. Cum?
Dupa fiecare doua ore de lucru, te opresti doua minute si 30 de secunde, ramanand in acest scurt interval de timp intr-o stabilitate perfecta, cu coloana vertebrala dreapta, cu mintea fara ganduri.
Capacitatea de raspuns la factorii de stres creste si poti rezolva astfel chiar si singurul stres dramatic: cel de nesolicitare.

Ziua a saptea.

Respiratia luminata.
Azi te ajuti de respiratie ca sa faci trecerea de la biologic la spiritual, sa faci trecerea de la rudimentar la imbunatatit, caci tot ce este rudimentar este si vulnerabil.
Respiratia se numeste " luminata " cand te concentrezi pe actul respirator si-l insotesti de sugestii pozitive. O numim luminata ca s-o deosebim de cea biologica; inspiram lumina.
Esti in picioare, in fata ferestrei, cu ochii deschisi. Expiri lung, apasand palmele una peste alta unite in dreptul barbiei. Accentuezi presiunea intre palme. Continui sa expiri " storcand " abdomenul apasand barbia spre gat, aplecand capul in jos. Ramai fara aer in piept cinci secunde. Cardiacii sa nu forteze, ceilalti sa stea asa minim cinci secunde.
In acest timp, mintea se concentreaza pe ideea de purificare a celor trei zone solicitate: abdomen, gat, frunte. Sunt cele trei locuri - functii raspunzatoare de soarta: metabolism, vorbire, gandire.
Apoi inspira liber, spunand: " Inspir Lumina alba ". In practica optimizarii, " lumina alba " inseamna lumina incarcata cu cele trei atribute dumnezeiesti ( credinta, nadejde, dragoste ).
Cand spui " Inspir lumina alba ", spontan te umpli cu cele sase calitati divine - mai precis le reactualizezi in propria ta faptura, iei cunostinta de ele.
Mintea cunoaste astfel extindere si calitate.
Dimineata, sa faci sase respiratii luminate. Lucreaza incet, fara sa fortezi. Expiratia este mult mai lunga decat inspiratia. La urma, dupa cele sase respiratii luminate, inchide ochii, lasa mainile pe langa corp si ramai destins si detasat, fara ganduri, doua minute, ascultand senzatiile din trup, ascultand tacerea launtrica.
Aceasta " ascultare " a tacerii este chiar relatia ta imediata si personala cu El - Dumnezeu Tatal, Dumnezeu al Dragostei si a Luminii -, iar in planul psihic, exercitiul aduce o necesara stare de trezire si vitalitate.

Ziua a opta

Citeste versetul 3, psalmul 23 din Biblie.
Exista doua categorii de oameni: - unii care rateaza ziua de duminica; - altii care se mahnesc pentru ca nu au cu cine s-o rateze.
Sambata si duminica, cei singuri simt dureros si disperat singuratatea. Acumularea nemultumirii se transforma direct in simptom de angoasa.
Pentru cei singuri, sarbatoarea trebuie redescoperita, pentru insanatosirea omului.
Pentru aceasta unii se duc in casa imparateasca la liturghie. Altii stiu ca si urcarea pe munte este o rugaciune.
Altii descopera azi " lectia divina ".
Este un pas spre meditatie. Citirea unui text sacru, contopindu-te cu intelesurile lui, se numeste " lectia divina ".
Ca exercitiu de iluminare, se practica patru ore pe zi.
Daca in alte zile citesti jumatate de verset din Biblie, duminica sa te decizi sa citesti un verset intreg !.
Versetul 3 din Psalmul 23. Citeste-l contopindu-te cu continutul sau, repeta-l, si vei vedea ca el contine secretul vindecarii si al ascensiunii tale.
Si nu uita : esti un om cult in masura in care ai inteles litera Bibliei, si esti un om eliberat in masura in care ai inteles spiritul ei.
Dupa " lectia divina " sunt sigur ca vei fi inspirat despre cum sa castigi duminica, de atatea ori pierduta. Vei sti ce sa faci cu ziua vietii tale.
Vei sti ca fericirea care se intemeiaza pe un obiect exterior este fragila si atunci vei cauta unde trebuie.

Ziua a noua

Postul imparatesc.
Maine hatarasti sa postesti. Tii post ca sa-ti intaresti sanatatea sau ca sa vindeci pe altul ; sa te purifici de toxine sau sa pregatesti terenul mintii clarvazatoare. Caci postul este profilaxie si spiritualitate. Este si ofranda, ajutor.
In India, in statul Kerala, femeile postesc o zi pe saptamana, ca Dumnezeu sa dea viata lunga barbatilor lor.
Si cum ofranda te sporeste pe tine, ele postesc pentru longevitatea barbatilor, iar efectul este ca ele traiesc mult mai mult decat barbatii.
Postul imparatesc este cand mananci odata pe zi, seara dupa apusul soarelui.
Toamna, masa zilei de post imparatesc sa fie la ora 18. 00. Rupi postul printr-o mancare usoara si " luminata ", de pilda paine cu legume ca sa nu strici ce ai cladit o zi intreaga.
Mancarea " luminata " inseamna acel " tablou " alimentar stabilit dupa criteriul reflexului ereditar; observa ce au mancat oamenii locului timp de 30 de generatii, apoi fa o medie.
Asa dar, pentru spatiul romanesc, pe primul loc stau cerealele si produsele cerealiere. Painea reprezinta 65 % din alimentatie. Urmeaza legumele, ulei de floarea soarelui, fructe si miere. De abia apoi vin alte produse, in proportii mici.
Posteste numai cu un insotitor sau doi dar niciodata singur. Evita in post orice suparare : o manie de numai cinci minute il anuleaza.

Ziua a zecea

Postirea nu inseamna infometare.
Cand incepe unul din posturile mari de peste an, sa va ganditi la exemplul lui Ioan de la Sihla. Ioan a fost un om cu studii, dar a vazut ca scolile nu dau solutia traitului, si a ales calea linistii.
Prin calea linistii launtrice (numita si isihia), el a dobandit puteri miraculoase, intre care citirea perfecta a gandurilor si caldura vitala permanenta.
Intr-o zi de iarna, in Postul Craciunului, el a fost intrebat daca nu ii este frig descult si dezbracat. Ioan a raspuns: " Eu sunt cetateanul Muntilor Carpati si Domnul are grija de mine. Nu simt frigul, nici arsita, nici foamea, nici setea, nici alta nevointa pamanteasca ".
Acest om ( a carui viata o stim din Patericul roman ) a obtinut aceste daruri prin post si rugaciune, cele doua " aripi " ale vietii sporite.
Ioan a lasat un mesaj in privinta vietii alimentare: el observa ca fiecare etapa a evolutiei spirituale este insotita si determinata de o imbunatatire a regimului alimentar, dinspre intunecat spre lumina, dinspre cruzimea lacomiei spre inteligenta si smerenia meselor simple si usoare.
Duceti astfel, postul, gandindu-va ca postirea nu inseamna infometare, ci regandirea hranei, si o atitudine sufleteasca imbunatatita.
Postul nu-i slujire, ci prilej de corectare a unor obiceiuri alimentare gresite.
Si invatarea meditatiei, si sentimentul de recunostinta, amintirea ca painea este simbolul timpului divin: astfel te programezi, la masa, cu atribute divine, iar mancarea devine prilej de trecere de la biologic la spiritual.
Si postul de cuvinte, faptuit prin evitarea asprimii si prin pastrarea tacerii.
Mananca atat cat sa nu-ti refuze pofta de meditatie.
Daca dupa masa ai pofta de meditatie, ai mancat adevarat.

Ziua a unsprezecea

O solutie impotriva suferintei de a trai.
Exista 64 de remedii impotriva suferintei. " Luarea de cunostinta " este primul remediu, adica constientizarea. Si daca incepi sa-l practici corect, consecvent si continuu vei fi scutit de celelalte 63 de remedii.
" Luarea de conostinta " este mutarea atentiei de la grijile tale spre corpul tau, de la grijile mari si insemnate la neinsemnatul corp.
Grijile sunt expresia ego-ului.
Corpul este exprimarea vibratiei universale. ( " Materia este un ritm, substanta este o frecventa " ).
Luarea de cunostinta se practica astfel: - Te asezi ferm si stabil pe un scaun ( sau mai bine pe un taburet, dar niciodata pe un fotoliu), caci coloana vertebrala trebuie sa fie dreapta, fara efort, iar genunchii sa fie ceva mai jos de osul iliac, sau cel mult la acelasi nivel - niciodata genunchii sa nu fie mai sus decat nivelul bazinului. - Mainile impreunate in poala, cu stanga peste dreapta, pentru ca stanga antreneaza, prin legare, emisfera din dreapta: emisfera cerebrala a tacerii, a rugaciunii, a intelegerii " psi ". - Capul trebuie sa fie drept. Ochii deschisi, dar lasati oblic in jos, privind ca si launtric.
In pozitia aceasta, ramai nemiscat cel putin doua minute si treizeci de secunde. In acest timp, te concentrezi pe ordinea corpului tau, adica fixezi mental, rand pe rand, coloana pe care o tii dreapta, si partile corpului, pazind stabilitatea lor.
Alte doua minute si treizeci de secunde te concentrezi pe fluxul respiratiei, devii martor al respiratiei tale.
Inca doua minute si treizeci de secunde pastrezi mintea pura, fara nici un gand. Apoi pendulezi usor bustul de cateva ori, spre stanga si spre dreapta, dupa care te ridici si faci cativa pasi prin camera.
Acest exercitiu, atat de simplu, are putere de linistire si de incarcare energetica, activand pulsul vietii.

Ziua a douasprezecea

Initierea in terapia iertarii.
Exercitiul iertarii se practica la apusul soareelui. Foloseste energia finalului de zi pentru cel mai important exercitiu al optimizarii tale.
Nu te culca niciodata apasat de neiertare. Sa nu ramana in mintea ta, peste noapte, cel neiertat. Tot ce ramane neiertat in tine se transforma in program negativ si produce, in viitor, rau.
Adversitatea este o impuritate, n-o pastra in tine, dizolv-o. Asadar, ierti pentru tine, nu pentru altul. Ierti ca sa dizolvi un focar patogen.
Boala este o informatie despre incatusare. Cand ierti un adversar, te eliberezi de el - tu rupi lantul ( cea mai dura legatura este intre victima si calau ). Ierti ca sa programezi mintea serii cu sanatate.
Mania iti sparge aura corpului, iertarea o face stralucitoare.
Esti in picioare, cu fata spre fereastra. Deschide bratele, larg. Macar odata pe zi deschide bratele. Spune in gand: " Sunt deschis si receptiv la bogatia lumii ".
Concentreaza-te pe ideea ca tu protejezi si hranesti, cu energia ta, spatiul din jur: orasul tau, apoi Romania, Europa, Planeta…
Expira lung. La expiratie expulzezi din mental ca " tu esti tu ". La inspiratie te umpli de multumire si incredere in tine. Apoi ramai fara ganduri, cu sentimentul ca protejezi.
Cea mai buna iertare este sa faci binele. Sa trimiti un gand bun catre ei. Tu esti ei. Repeta fraza: " Sunt usor, sunt tot mai usor ". Ca si cum, iertand, te despovarezi de o greutate. " Ma eliberez iertand, ma dezleg, sunt usor ".
Sa folosesti bine asfintitul. Iertand, tu arzi negativitatea din trupul tau actual si din soarta.
Adevarata iertare este sa faci un dar celui iertat. Este o ofranda.
Bratele si trupul tau fac simbolul unei cruci, iar crucea e paradigma cosmosului; pentru om este imbratisare, hranire, protejarea semenilor.
Daruieste ca sa ierti. Evoca mental pe cel iertat si daruieste-i gandul insanatosirii, al unei bune sorti. Nu-i un dar simbolic, e chiar real; gandul construieste, partricipa la arhitectura vibratoare a semenului tau si, mai departe a lumii. Gandul iertarii aduce armonie, iar tu vei locui intr-o lume armonioasa.
Gandul e mai puternic decat fapta.

Ziua a treisprezecea

Esecul este o forma a nerabdarii.
Postirea prilejuieste o incarcare energetica si o purificare. Mintea dobandeste claritate perfecta, trupul - suplete, tonusul psihic urca, aura e stralucitoare.
Cei care au viata de cuplu vor evita actul sexual in timpul postului. Un act sexual anuleaza rezultatele unui post de 21 de zile. De aceea, cei care nu au putut sa se abtina de la a avea contact sexual in post, sunt indemnati ca, dupa sarbatori, sa repete 21 de zile de postire.
Postul nu-i prilej de interdictii, nici de mortificare, ci un prilej de desteptare la minte, de observare ca omul, in general, este tentat sa acumuleze greseli si esecuri.
Ce este esecul?
Esecul este o forta a nerabdarii noastre. Postul este un exercitiu de rabdare, chemand in ajutor fie instinctul de conservare, fie pe Dumnezeu.
De altfel, intre Dumnezeu si instinctul de conservare este o continuitate perfecta ( exprimata si prin atributul " Atottiitorul ", conferit Supremului ). In ce priveste instinctul sexual, sa ai grija de doua prescriptii : moderatie si curatenie. Pe acestea sa le tii si dupa ce trece postul. Caci postul nu-i un accident calendaristic limitat acum la 40 de zile, ci este o scoala a schimbarii inimii si un antrenament spiritual.
De aceea nu-l vei resimti ca pe o constrangere, ci ca pe o actualizare a solutiilor de soarta buna.

Ziua a paisprezecea

Ora conexiunilor astrale.
Adevarata iesire din singuratate este trairea, timp de o clipa, a conditiei de " neuron " din creierul spetei, al planetei. Cand o spui, pare un lucru ingenios. Dar cand o traiesti, este o reducere la zero a ego-ului, este o traire a sa… si esti parte a oceanului care e speta umana.
Omul este mai puternic daca percepe amploarea conexiunilor sale pe pamant si-n eter, a legaturilor sale energetismul teluric si cosmic.
Cunoscand conexiunile tale intime, fluide, cu ceilalti oameni si cu toata speta, diminueaza complexele psihice, diminueaza impulsul de a-ti sfasia semenul, diminueaza frica de tine si de altii, frica latenta care -ti consuma energia. Cum se face asta?
Mai inainte am indicat un exercitiu de " luare de cunostinta ".
Daca prelungesti timpul exercitiului, vor aparea efecte noi si insemnate. Anterior durata exercitiului a fost de circa 9 minute. Fa exercitiul seara. Ferm si agreabil, timp de 15 minute.
Mutand atentia de la grijile importante, la corpul " neimportant " (stiind ca grijile sunt expresia ego-ului, iar corpul este expresia atractiei universale ).
Nu prelungi exercitiul peste 15 minute decat daca ai indrumator.
In general, dupa 10 minute apare senzatia de vastitate, de dilatare placuta a corpului si pierderea senzatiei de greutate fizica. Observa starea aceasta, dar nu te atasa de ea; pastreaza trezia si controlul perfect al schemei corporale.
Caci poate sa apara senzatia de dedublare, de " iesire in astral ". Nu te lasa atras pe panta asta.
Un maiestru zicea: " Daca practicantul o ia spre cer, trage-l de picioare in jos ".
Tu faci experienta extinderii constintei nu pentru a iesi din corp in univers, ci pentru a realiza ca trupul este chiar locul unde universul devine fiinta ta. Si astfel te intaresti.
Experimentele " iesirii " in astral sunt usoare, amagitoare si tin de copilaria ezoterica a omenirii. Tu alege sa faci experienta treziei perfecte, aducand pe pamant cele castigate in vazduh.

Ziua a cinsprezecea

Dialog cu subconstientul despre vindecare si soarta buna.
O zi perfecta depinde de seara perfecta: o zi buna se cunoaste de cu seara… Mintea serii este lenesa si profunda, mai primitoare de sugestii decat mintea diminetii.
Inaintea somnului, trei sau cinci minute inainte de a adormi, mintea omului se afla in starea " alfa ", in mod natural. Adica activitatea electrica a creierului isi incetineste ritmul, are un ritm de circa 8 - 12 cicli pe secunda:ritmul " alfa ".
Starea alfa este propice pentru autoprogramare pozitiva. In aceasta stare, sugestia patrunde mai usor in inconstient. Iar daca a patruns acolo, ea devine actiune.
Viitorul are forma mintii tale. " Mintea produce mereu modele ale viitorului ", constata psihiatrul Lewy. Daca ii dai mintii o fraza anume elaborata si o convingere, mintea produce din ele viitor, produce ziua de maine, produce situatii favorabile tie.
Controleaza acest proces de modelare prin cuvinte. Viitorul asculta de stari si propozitii.
Cand ai o maladie, sa repeti, in starea de somnolenta, pana adormi ( circa 3 - 5 minute ) fraza : " Ma simt din ce in ce mai bine…pe zi ce trece…si din toate punvctele de vedere " ( metoda E. Cuoe ).
Repeta rar, calm, pana adormi. Fa acest lucru sapte seri la rand, iar pentru fixarea rezultatului, inca sapte + sapte seri la rand. Adormi cu aceasta fraza in minte, caci aceasta fraza a vindecat mii de persoane.
Nu pronunta numele bolii, caci subconstientul nu stie termeni medicali, nu stie nici macar ce inseamna " gripa ". El preia numai sugestia insanatosirii. Si o implineste cu mare precizie. El este un factor de restabilire a conditiei naturale a fiintei, un mediator al bunei sorti.

Ziua a saisprezecea

Comportamentul de reusita.
Seara, la culcare, sa nu rememorezi niciodata momente neplacute ale zilei incheiate. Nu " rumega " ganduri rele. La culcare, franele rationale sunt slabite, si atunci subconstientul primeste mai usor sugestiile si impresiile puternice. " Rumegarea " unui esec al zilei devine astfel un program pentru un nou esec. Daca prelungesti o mahnire, te programezi cu inca o mahnire.
Stopeaza aceasta tendinta, aminteste-ti ca esecul este doar o fata a nerabdarii si a orgoliului tau. Stopeaza, seara, orice emotie negativa, dand mintii o sugestie de intarire.
Stopeaza imaginatia sau obsesia cu privire la o intilnire viitoare.
Iata cum se procedeaza: daca a doua zi trebuie sa dai un raspuns important, daca se cere sa iei o hotarire capitala, e bine sa nu te framanti cum vei rezolva. Ci doar detasat de orice grija, sa rostesti cu calm: " Iau decizii bune ". Fara sa te gandesti care decizie anume.
Intareste doar mintea cu incredere in sine, prin propozitia: " Iau decizii bune ". Repet-o mai multe seri la rand. Deciziile care vor urma cu siguranta vor fi inspirate, in acord cu trebuintele reale ale fiintei tale.
Daca vrei sa imbunatatesti o trasatura de personalitate (vointa, eficienta, stapanire de sine, claritate mentala ), formuleaza sugestii simple, scurte, directe, totdeauna la timpul prezent. Subconstientul nu cunoaste alte timpuri.
Pastreaza o singura sugestie, o singura fraza - program - si nu o schimba 21 de zile. Ca program universal de recuperare a conditiei naturale puternice, repeta propozitia : " Sunt calm, sunt cu desavarsire calm ".
Fa acest exercitiu 21 de seri la rand, ca rezultatul obtinut sa se fixeze si sa devina o achizitie permanenta.
Pe aceeasi cale poti introduce in inconstient un program privind scopurile tale imediate sau sugestii privind dinamica fiintei si contextul evolutiei tale, sugestii precum: " Eu iau decizii bune ", " Am claritate mentala ", " Am stapanire de sine ".
Pentru o sugestie, oprogramul este elaborat cu atentie la indicativ prezent ( inconstientul nu cunoaste alt timp sau mod verbal ), si tinand cont de logica paradoxala a psihicului abisal.
Astfel, pentru a contracara o afectiune contagioasa, elaborezi un program care sa corecteze mentalitatea " statistica " a omului: contagiunea este consecinta unei mentalitati statistice.
Sunt doua cai de a avea acces la inconstient. Una din exterior, de programare in alfa. Alta din interior, lasand inconstientul sa se rosteasca singur : prin suspendarea temporara a activitatii corticale si prin crearea starii de liniste. Dar asta este o experienta, nu se poate povesti.

Sugestii practice

Gandirea pozitiva si comportamentul de reusita

Parabola fratilor pacatosi. Doi frati au faptuit aceeasi greseala, cazand prada instinctelor. " Biruiti de pofta cuerviei ", zice Patericul roman. Ei au primit, apoi aceeasi pedeapsa de indreptare : un an de recluziune.
Au fost inchisi in celule diferite. Au primit mancare cat sa traiasca, paine si apa, amandoi intocmai.
Dupa un an, fratii au fost eliberati.


Unul din ei arata " galben la fata si uscat ca chipul mortului ", iar celalalt era vesel si rumen la fata " ca si cum ar fi fost la o mare desfatare ".


Ei au fost intrebati cum au petrecut anul recluziunii, caci toti voiau sa afle de ce arata diferiti !
Cel care a iesit slab si galbejit a raspuns ca a rumegat ganduri amare, nu-i iesea din minte ca a gresit, il chinuia culpa, il obseda trecutul, il chinuia frica. Este un caz de " gandire negativa ".


Cel care a iesit cu chipul rumen si luminos a spus ca in toata perioada recluziunii I-a multumit lui Dumnezeu ca i-a aratat lumina salvarii. Nu s-a gandit nici la esecul lui, nici ca este pacatos, nici la ceturile trecutului. A trait orice gand apasator, prin repetarea rugaciunii mintii in inima ( oratio mentis ). A stopat orice amintire traumatizanta. A stat mereu cu mintea indreptata spre divinitate si, de aici, au rezultat puterea si regenerarea.
Cine aprofundeaza sensul acestei intamplari are cheia gandirii pozitive.

Schimbarea filtrului afectiv.

Exista persoane care au tendinta sa selecteze din viata emotii negative, vad viata in negru. Ele au pierdut memoria binelui. Au numai memoria caderii.

Raul de care iti tot aduci aminte este un rau triplat. Aceste persoane spun mereu: " Am numai ghinioane, am numai necazuri. Tot ce-i rau pe lume mi se intampla numai mie. Altora le merge bine, desi nu merita. Eu merit si nu am nimic. Mi se scarbeste de viata". Asa spun aceste persoane.

Jeluirea este un mod de a fura energie de la altul. Cei care se folosesc practica un fel de vampirism energetic, adesea inconstient, fura energie, dar nu ca sa se intareasca, ci ca sa o risipeasca.
In acest caz este necesara " schimbarea filtrelor negative ", mutatia fandului de la minus la plus, de la negativ la pozitiv.

Schimbarea atitudinii mentale. Asa incepe purificarea de negativitate.
Cum sa cauti partea buna a contextelor tale?. Prin gandirea pozitiva nu afirma ca raul exista, ci afirma ca tu esti tare in fata raului.

Gandirea pozitiva nu spune ca lumea este perfecta, ci spune ca putem fi tari in fata imperfectiunii lumii.

9 Reguli pentru intarirea gandirii pozitive.

1. Inlocuieste semnul minus cu semnul plus. Inlocuieste-l pe " nu pot " prin " pot ". La sfarsitul zilei, in loc sa spui " sunt obosit ", spune: " trupul meu are nevoie naturala de refacere si simte bucuria acestei refaceri ". In loc de " sunt sfarsit ", spune " urmeaza un nou inceput ".

2. Evita in fata altora, propozitii care contin programari negative. Nu-i intimpina pe prieteni cu vorbe negative, de tipul: " Vai, ce rau arati ", ci distinge, la oricine, trasatura lui pozitiva, motivul sau aspectul in care acela ar putea excela. Pe acela subliniaza-l.

3. Intareste-ti energetismul, caci gandirea negativa si depresia tin de un dificit energetic. Agresivitatea, tine si ea, de un deficit energetic, ca si nesiguranta si spaima de esec. Orice intarire a energetismului sporeste pozitivitatea gandirii. Si orice pozitivare a gandirii sporeste energetismul. Este ceea ce numim cerc vicios ( si el rezulta din …purificarea cercului vicios ).


4.
Ridica pragul de toleranta la frustare. Aceasta presupune un antrenamemnt sau o terapie contra " mal-sevraj " -ului ( termen provenit din limba franceza, avand sensul de rau-intarcat ). Se pare ca majoritatea oamenilor au fost " rau intarcati " de mame; de aici provin carentele de adaptare la real.

5. Controleaza-ti cele 1000 de trebuinte si incearca sa le restrangi. Cere mult de la viata, stiind sa te multumesti cu cat vine si continuand sa ceri mult de la viata.

6. Evita comparatiile care iti starnesc invidia. Evita comparatiile (cu semeni mai mult sau mai putin ilustri, cu semeni care sunt, mai mult sau mai putin, vedete ) care te deranjeaza, care te deprima. Fa numai acele comparatii din care sa vezi clar avantajele tale pe lumea asta.

7. Inlocuieste cuvantul " superior " ( care intretine rivalitate, stratificari, trufie, slava desarta ) prin cuvantul " autentic ".

8. Intareste-ti psihologia de invingator sau mentalitatea de invingator. Multumire ferma, stabilitate emotionala, liniste launtrica, staruinta. Nu te mahni ca poti pierde batalii de etapa : cea finala conteaza. Aminteste-ti aforismul acesta: " Reusita in viata este o parere. Dar o parere transformata in hotarire ". Mai aminteste-ti si aforismul urmator: " Orice castig este un DAR, orice pierdere este o restituire ".

9. Formuleaza-ti o tinta de etapa ( pozitiva si pragmatica), dar o tinta de existenta ( pontifical inalta ): realizarea personalitatii, implinirea spirituala. Treptat da prioritate tintei de existenta.

sursa ESOTERISM.RO

avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Dum Oct 16, 2011 4:05 am

Sfanta liturghie din aceasta duminica a adus spre cunostiinta noastra "Pilda semanatorului", care cred ca face lumina in aceasta situatie.

- Evanghelistul Matei consemneaza sapte parabole referitoare la taina Imparatiei, rostite in aceeasi zi de Domnul Iisus pe tarmul lacului Ghenizaret. La Luca si Marcu nu vor aparea decat trei, respectiv doua dintre ele. In schimb, numai la Marcu se gaseste pilda semintei, pronuntata, parese, in aceeasi zi cu cele de mai sus. Sinopticii pastreaza deci opt parabole inserate in cuprinsul aceleiasi cuvantari, axate toate pe dezvaluirea cate unui aspect al acelei taine denumite de Hristos "Imparatia cerurilor" .

Evitand sa defineasca aceasta notiune, asezata in centrul propovaduirii Sale, Iisus incearca, printr-o serie de parabole semnificative, sa o contureze mai precis, insistand mai ales asupra modului in care omul adera la ea si asupra procesului misterios al cresterii si dezvoltarii Imparatiei inca din cuprinsul actualei perioade istorice.

Parabola semanatorului, prezenta in toate Evangheliile sinoptice, constituie un fel de preludiu la toate celelalte, ea analizand sistematic modul in care cel chemat se preface in fiu al Imparatiei si totodata primejdiile care il pandesc si tind sa-I abata de la menirea sa. Pilda a fost explicata chiar de Domnul ucenicilor Sai, de aceea este usor sa-i patrundem intelesul.

Iisus il infatiseaza pe semanatorul care a iesit sa semene, chip sub care trebuie sa-L recunoastem pe Fiul Tatalui, coborat printre oameni spre a le impartasi "cuvantul Imparatiei", caci, dupa chiar talcuirea Lui, samanta inseamna "cuvantul Imparatiei" (Matei 13, 19). Nu toate semintele vor da insa rod, deoarece unele vor cadea langa drum si vor fi mancate de pasari. Acestea - spune Domnul - preinchipuie pe omul care, auzind cuvantul, nu-l intelege, si atunci "vine cel viclean si rapeste ce s-a semanat in inima lui" (13, 19). Altele vor cadea pe loc pietros si indata vor incolti, dar la ivirea soarelui se vor usca din pricina arsitei, radacina lor fiind prea scurta. Acestea ii reprezinta pe cei care aud cuvantul si il primesc cu bucurie, dar cand sunt prigoniti pentru cuvant, neavand "radacina in sine", se smintesc. Alte seminte vor ajunge printre spini si acestia, crescand, le vor inabusi. Este vorba aici, dupa chiar lamurirea data de Domnul, de cei in care grija acestei lumi si setea de avutie inabusa cuvantul si il fac neroditor. In sfarsit, unele seminte, vor cadea pe pamant bun si vor da rod: una o suta, alta saizeci, alta treizeci. Acestia sunt cei care aud cuvantul, il inteleg si aduc rod.

De la inceput este necesar sa staruim asupra semnificatiei acordate semintei, care reprezinta dupa Matei "cuvantul Imparatiei" (13, 19), iar dupa Luca "cuvantul lui Dumnezeu" (8, 11). In legatura cu ispitirile, s-a mai staruit asupra puterii lucratoare incluse in cuvantul dumnezeiesc - deosebit, bineinteles, de a doua Persoana a Sfintei Treimi -, a carei misiune consta in primul rand in a descoperi omului adevarul si a-l feri de rataciri. In parabola de fata, cuvantului dumnezeiesc i se atribuie si insusirea de a zidi in suflete Imparatia, de a-l face pe om sa adere la ea. Dar pentru ca Imparatia sa ia fiinta intr-un suflet trebuie in primul rand ca acesta sa se deschida fata de cuvantul lui Dumnezeu si sa-I primeasca. Pe evrei, care nu credeau in El, Domnul ii va mustra: "Cuvantul Meu nu incape in voi" (Ioan 8, 37), iar acelora care se aratau receptivi la chemarea Sa le va spune: "Daca veti ramane in cuvantul Meu, sunteti cu adevarat ucenici ai Mei" (Ioan 8, 31). A primi cuvantul si a-l pastra constituie deci una din trasaturile distinctive proprii ucenicilor. Tot Domnul va spune: "Fericiti sunt cei ce asculta cuvantul lui Dumnezeu si-l pazesc" (Luca 11,28).

Primul pas pentru intrarea in Imparatie este marcat deci de primirea cuvantului dumnezeiesc, zamislitor de viata duhovniceasca. "Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh si sunt viata" (Ioan 6, 63), va spune Iisus cu alt prilej.

Dupa chiar talmacirea Mantuitorului, cuvantul este semanat in inima (Matei 13, 19) adica in acel centru metafizic din om care, dupa cum subliniaza Evdokimov, integreaza toate facultatile umane. Primirea acestuia nu implica deci numai un proces de ordin intelectual, ci o adeziune totala, care presupune o adanca prefacere launtrica. Totusi, intelegerea, asimilarea lucida a cuvantului, este o conditie esentiala pentru ca acesta sa incolteasca in inima. Mantuitorul spune ca, daca cineva aude cuvantul si nu-l intelege, vine cel viclean si il rapeste din inima sa. Intelegerea este deci neaparat necesara. De aceea Hristos va starui in repetate randuri asupra obligatiei de a auzi si de a intelege: "Luati seama deci cum auziti" (Luca 8, 18), spune El, iar alteori, certandu-i pe iudei, va sublinia din nou: "De ce nu intelegeti vorbirea Mea? Fiindca nu puteti sa dati ascultare cuvantului Meu" (Ioan 8, 43). Cuvantul nu trebuie deci numai sa fie semanat, ci si primit, adica inteles in adanca sa semnificatie, caci altminteri el nu va putea rodi. Exegeza si critica, straine de adevaratul duh al lui Hristos, nu percep adevaratul sens al evenimentelor din Evanghelie tocmai fiindca nu pot sa auda, nici sa inteleaga, fiind departe de El. Este aici o dialectica subtila: numai cel care este in comuniune cu Hristos primeste cuvantul si il intelege, iar intelegerea acestuia il preface in ucenic adevarat.

Principala piedica pusa in calea rodirii cuvantului divin este actiunea dusmanoasa a satanei, pe care Iisus il numeste aici "cel viclean". Interventia acestei forte personale si raufacatoare tinde sa-l impiedice pe om de a se preface in fiu al Imparatiei. Dar omul insusi, datorita libertatii cu care este inzestrat, are tristul privilegiu de a putea inabusi cresterea semintei in inima sa.

Printre cauzele enumerate de Iisus care contribuie la uscarea semintei apare lipsa de radacina, semn al absentei unei adevarate chemari. Ea duce, in clipele de incercari inerente acestei vieti, la sminteli, adica la forme variate de renegare a cuvantului. Grija de cele lumesti si mirajul avutiei si al placerilor impiedica cresterea cuvantului in sufletele celor robiti acestor patimi si in cele din urma il inabusa.

Numai aceia care, dupa cuvantul lui Luca, au "inima curata si buna" aud cuvantul, il pastreaza si "rodesc intru rabdare" (Luca 8, 15). Trebuie asadar ca inima in care a fost semanat cuvantul sa posede anumite insusiri pentru ca el sa poata incolti si rodi. Este semnificativa si precizarea proprie numai lui Luca "a rodi intru rabdare". Ea sugereaza ca cresterea cuvantului in suflet merge simultan cu indurarea incercarilor si presupune renuntari nestiute si necunoscute de ceilalti, care fac posibila deplina incorporare la Imparatie, caci aceasta este, in ultima instanta, rodirea mentionata de parabola, prefacerea omului intr-un fiu al Imparatiei.

Asupra expresiei de "rodire" se cuvine a insista putin, deoarece ea constituie o tema ce revine des in predica Mantuitorului, caracteristica pentru spiritul doctrinei evanghelice. Domnul va starui in repetate randuri asupra obligatiei de a rodi, rodirea fiind una din conditiile esentiale ale vietii spirituale, si va osan,di sterilitatea, uscaciunea sufleteasca, considerate drept pacate capitale. Imparatia harului, asa cum s-a mai subliniat, se caracterizeaza prin abundenta, prin fecunditate, de aceea Iisus va spune, certandu-i pe evrei: "Va spun ca Imparatia lui Dumnezeu se va lua de la voi si se va da neamului care va face roadele ei" (Matei 21, 43). Spre a intra in Imparatie trebuie deci sa faci dovada de fecunditate spirirituala, sa rodesti. Crestinismul este religia rodirii maxime a tuturor potentelor sufletesti din om, a bucuriei izvorate din plenitudine.

In ultima cuvantare adresata ucenicilor inainte de Patimi, Domnul va reveni de mai multe ori asupra datoriei lor de a aduce roada, aratand insa ca acestia nu vor putea rodi decat ramanand in comuniune cu El: "Cel ce ramane in Mine si Eu in el, acesta aduce roada multa, caci rara Mine nu puteti face nimic" (Ioan 15,5).

Dupa cum darurile sunt diferite, tot astfel si capacitatea de rodire va varia de la om la om; de aceea la unul samanta face o suta de boabe, la altul saizeci si la altul treizeci. Este aici o profunda intelegere a insusirii proprii fiecarui suflet de a-si asimila cuvantul si de a-l face sa rodeasca dupa masura sa.

Natalia Manoilescu

avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Un gand bun pentru o zi mai buna

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Lun Noi 14, 2011 8:22 am

avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Marioara Visan la data de Lun Noi 21, 2011 2:00 am

Multumesc frumos domnule Dan, Doamne ajuta la toata lumea.

_________________

avatar
Marioara Visan

Mesaje : 551
Data de inscriere : 17/03/2011
Varsta : 61
Localizare : Iaşi

Sus In jos

Cateva consideratii despre ESEU

Mesaj Scris de PETRESCU DAN la data de Lun Ian 02, 2012 12:50 am

Apoteoza lipsei de temeiuri Eseu de gândire adogmatică -autor: Lev Şestov (31 ian 1886-20 nov.1938)
Posted by viorel ploesteanu on 02/01/2012 in Critică, Prezentări de carte

În veacurile din urmă filozofia a urmat două mari direcţii: prima prelungeşte elenismul, trece prin renascentism, prin raţionalismul iluminist, către clasicismul german şi pozitivismul ştiinţific; cea de-a doua direcţie îşi trage seva din sursele biblice şi medievale având un caracter romantic, antisistemic şi iraţionalist.
Revendicat de existenţialişti, gânditorul Lev Şestov, deşi îşi recunoaşte filiaţia din Kirkegaard, Nietzsche şi Dostoievski, are un statut aparte. Şestov este, aşa cum afirmă Ion Ianoşi, iudeul care primeşte revelaţia de la Avraam, Isaac şi Iakov, oferind-o la rândul său oamenilor prin Iisus. Pentru el revelaţia este una şi aceeaşi, Dumnezeu e unic şi Cartea Sfântă este sacră în totalitatea ei, cu Vechiul şi cu Noul Testament la un loc. Apostol al neliniştilor, Şestov are, paradoxal, ununul dintre cele mai limpezi discursuri, ordonat în limitele unui sistem din care nu de puţine ori răbufneşte clocotul trăirilor interioare.Este un maestru al negării, un revoltat, un „nihilist”în linia lui Nietzsche, unul dintre gânditorii cei mai radicali a cărui filozofie se mişcă între „polemicile cordiale” cu prietenul său Husserl şi „frăţietatea adversă”cu Berdiaev.
Apoteoza lipsei de temeiuri Eseu de gândire adogmatică se caracterizează din punct de vedere structural precum şi din cel al conţinutului prin dualitate. Este cartea pregătită de celelalte trei dinaintea ei, în ordinea apariţiei şi distilată în următoarele nouă ce-o vor urma. Cartea trimite metaforic la „pociva”-„sol”(pociva fiind stratul de suprafaţă al pământului care hrăneşte şi creşte vegetaţia), „bezpocivemost” însemnând lipsa unui sol în care să fii înrădăcinat; dar nu în sensul acelei dezrădăcinări denunţate de cultura rusă, acela de desprindere de popor, ci invers, în sensul unei lăudabile detaşări filozofice de dogmatism. Adversarii gândirii şestoviene sunt raţionaliştii, cei robiţi temeiurilor, schemelor logice, totalitare şi totalizatoare, discursive şi supuse discursului.
În viziunea sa, metafizicieni descărnaţi, fără trup şi patimă se fac vinovaţi de închingarea trăirilor adevărate . Toţi vor să ne facă să cunoaştem „esenţele imuabile”, în vreme ce omul se zbate între pătimaşa sete de viaţă şi dorinţa de cunoaştere. „Omul, spune Şestov, doreşte, într-adevăr să înţeleagă lumea-uneori dorinţa îi este atât de fierbinte, încât înăbuşă în el orice capacitate de raportare critică faţă de argumentele oferite şi îl fac să întâmpine cu entuziasm chiar argumentaţiile slabe”
S-au dus vremurile lui credo, quia absurdum; trim acum vremurile lui credo, ut intelligam. S-a dus vremea filozofilor de cabinet. Ca orice om de rând filozoful mănâncă, iubeşte, urăşte, moţăie şi chiar doarme în ciuda afirmaţiilor rigide de sistemele de gândire născocite şi puse la îndemâna celorlalţi. Cu ironie aminteşte celebra frază pe care Socrate a spus-o cu uimire la citirea dialogurilor consemnate de Platon: „Mult a mai minţit tânărul acesta pe socoteala mea!”. Oricât de mare talent avea Socrate ca sofist şi oricât şi-ar fi iubit discipolii, greu de închipuit pentru Şestov disponibilitatea acestuia de a-şi petrece până şi orele dinaintea morţii într-un continuu dialog cu Criton. „Iată ce înseamnă să fii iubit şi să ai discipoli, exclamă Şestov ironic. Nici măcar să mori în linişte nu eşti lăsat…Cea mai bună moarte este aceea considerată a fi cea mai rea: când nimeni nu se află în preajma omului-când se moare prin străinătăţi, la spital, cum s-ar spune, ca un câine sub un gard. Poţi atunci ca măcar în ultimile clipe de viaţă să nu fii ipocrit, să nu dai sfaturi, ci să taci: să te pregăteşti pentru evenimentul înspăimântător sau, poate , măreţ. Pascal, după cum ne povesteşte sora lui, a vorbit şi el mult înainte să moară, iar Musset a plâns ca un copil. Poate că Socrate şi Pascal au vorbit atât de mult pentru că se temeau să nu izbucnească în plâns. Falsă ruşine!”
În sprijinul concepţiilor sale conform cărora şi filozofii sunt oameni, Şestov aduce în primul rând, scriitorii. La loc de cinste stă Nietzsche şi Pascal, Shakespeare , Cervantes, Puşkin, Gogol, Tolstoi, Dostoievski, Cehov. Sub aparenţa trândăviei-scriu cărţi, pictează, compun simfonii, fără să producă ceva necesar societăţii-ei, scriitorii, sunt în primul rând oameni cu căderile şi înălţările lor, care nu se sfiesc să arate viaţa în tot tragismul ei. „Puşkin ştia să plângă, şi cine ştie să plângă ştie să şi nădăjduiască. „Vreau să trăiesc, ca să gândesc şi să îndur cu dor”, spune el şi, pare-se, cuvintele „îndur cu dor”conferind atâta frumuseţe versului, au apărut întâmplător, în sesnsul că nu a găsit o rimă mai potrivită pentru „mor”.”
Între claustrarea savantului de cabinet şi însingurarea creatorului artist, Lev Şestov îl preferă pe cel de-al doilea pentru că pe el nu-l interesează concepţia despre lume, ci lumea aşa cum este ea, cu „subterana” ei cu tot. Turgheniev a fost primul scriitor care a introdus în literatura rusă expresia „om de prisos”, acelaşi cu omul subteranei lui Dostoievski. „Dacă omul din subterană nu s-ar fi temut de nimic, dacă prin firea sa Hamlet ar fi fost un gladiator noi n-am fi avut până-n ziua de azi nici poezie tragică, nici filozofie.”
Iar filozofii, cei care sunt daţi drept repere morale ale societăţii la grea viaţă sunt condamnaţi dacă ne gândim la ariditatea gândirii lor, la acel noblesse oblige, care-i condamnă la uscăciune sufletească. „Noblesse oblige”spune Şestov, nu e o formulă pentru nobilii din naştere care ştiu să vadă în obligaţiile pe care le au principalele lor privilegii, ci pentru parveniţii instruiţi şi îmbogăţiţi, ahtiaţi după un titlu de nobleţe.”

Omul are posibilităţi de cunoaştere şi manifestare destul de restrânse în timpul vieţii: „Nu poţi vedea totul, înţelege totul, nu poţi să te înalţi prea sus deasupra pământului, nici să pătrunzi îm adâncurile lui.” Şi e mult mai cinsit să-ţi recunoşti limitele, să-ţi trăieşti viaţa aşa cum ţi-a fost dată nu după norme rigide de moralitate. „Oamenii morali, spune Şestov pe bună dreptate, sunt cei mai răzbunători, iar moralitatea ei şi-o folosesc ca pe cea mai bună şi rafinată armă a răzbunării. Ei nu se mulţumesc numai cu faptul de a-şi dispreţuişi condamna, pur şi simplu, apropiaţii , ci doresc ca anatema lor să fie generală şi obligatorie, cu alte cuvinte ca toţi oamenii să se ridice şi să-i condamne împreună cu ei, ca însăşi conştiinţa celui condamnat să treacă de partea lor.”

Nu sofiştii care-şi îmbracă gândurile în fraze măreţe sforăitoare, au ceva de spus pe lumea asta, ci creatorii, cei care „scriu cu propriul sânge” fraze aparent simple, lipsite de cine ştie ce semnificaţii. „Cele mai importante şi semnificative gânduri, revelaţiile, apar pe lume golaşe, fără vreun înveliş verbal: să găseseşti pentru ele cuvinte-iată o treabă deosebit de grea, o adevărată artă. Dar şi invers: prostiile şi locurile comune vin dintr-odată împopoţonate în boarfe pestriţe, chiar dacă vechi-aş că le poţi oferi publicului direct, fără niciun efort.”

În vreme ce filozofii, de la Socrate încoace au pus stăpânire pe marile idei ale omenirii pe care le tot ordonează în sisteme şi le tot impun discipolilor ca pe nişte idei „de-a gata” , scriitorii, aflaţi în afara oricărei logici dinainte impuse, trăiesc din plin amărăciunea actului creaţiei, eşecurile, lipsa de receptivitate a cititorului. Pe scriitor oricând îl poţi face harcea- parcea, dar nu şi pe filozoful care nu lasă la vedere câtuşi de puţin faptul că ar aparţine acestei, lumi umblând doar cu judecăţi de valoare, ce în timp trebuie să devină general obligatorii. Filozoful nu trăieşte nimic din ceea ce aşterne pe hârtie spre deosebire de scriitor căruia „îi este scârbă să vorbească din auzite despre lucruri pe care el însuşi nu le-a văzut.”Şi cum să te macine ca artist ceea ce nu trăieşti. Un exemplu semnificativ în acest sens este Gogol cel speriat de părintele Matvei cu iadul şi cu diavolii în caz că nu renunţă la bucuria de-a trăi.
Filozofia a fost întotdeauna în slujba cuiva. În Evul Mediu ea a fost ancilla teologiae, acum a devenit slujnica ştiinţei şi a stat de fiecare dată în primul rând. Paradoxal, creaţiile marilor scriitori deseori au căzut în uitare ca, prin cine ştie ce întâmplare, să iasă la lumină şi să fie recunoscute. Cine poate să explice fapta unora de-a scoate o amantă venală în lume, de-a o duce la teatru şi de-a o aşeza în văzul tuturor, în vreme ce femeia iubită e ţinută acasă ori sunt preferate locuri mai puţin umblate în care s-o scoţi? Ciudată fiinţă omul!
Filozoful laudă liniştea sufletească. Dar marele creator supus atâtor nelinişti şi îndoieli nu se poate limita la atât. El este oglinda, cel care arată viaţa în toată hidoşenia sa împărtăşind impresiile cu cititorul.
Mă opresc aici în ideea că am adus suficiente argumente în favoarea lecturării unuia din incitantele eseuri scrise de Lev Şestov în care admirabilă este tocmai această convieţuire dintre filozofie şi literatură, lipsa de canoane în gândire şi în expresie.







avatar
PETRESCU DAN

Mesaje : 583
Data de inscriere : 10/04/2011
Varsta : 70
Localizare : Craiova

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Rodica Diaconu la data de Mar Feb 28, 2012 7:59 pm

Am petrecut ceva timp cititnd toate postarile de la acest modul. Sunt absolut interesante toate si pline de esenta. Este pacat insa ca aceste randuri nu ajung sa fie lecturate de tinerii zilelor noastre, care dupa parerea mea au extrem de mare nevoie sa cunoasca aceste indrumari. Multumesc celor ce si-au rezervat timp sa scrie ata de frumos in aceasta pagina si le doresc sa reuseasca marea realizare de "a fi ceea ce gandesc". Aceasta nu este nicidecum o provocare usoara ci o experienta pe care nu multi in aceasta lume o au. O zi minunata ca si sufletul vostru va doresc! sunny
avatar
Rodica Diaconu

Mesaje : 7
Data de inscriere : 05/04/2011
Varsta : 58
Localizare : Halmstad-Suedia

Sus In jos

Re: Suntem ceea ce gandim!!!

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum